Inloggningen till myClub ändrades i dag

22.3.2018

 

Läs nedanstående information om hur du återaktiverar myClub -tjänsten

HIFK Friidrott r.f. Använder myClub -medlemstjänsten, där det torsdagen 22.3.2018 skedde en uppdatering som kräver åtgärder av alla användare. Vi ber er läsa igenom instruktionerna och vidta åtgärderna antingen nu eller nästa gång då ni använder myClub. Efter det kan ni fortsätta använda myClub som vanligt.

Efter uppdateringen tas den nya egenskapen myClub ID i bruk:

Vad är myClub ID?

myClub ID är ett konto, med vilket du kan använda alla medlemskonton i idrottsföreningar som använder myClub-tjänsten. Du kan logga in på alla myClub konton med samma myClub ID och lösenord.

myClub ID möjliggör att barnets vårdnadshavare kan administrera medlemskontona för alla barn i familjen med samma ID. Vårdnadshavaren kan även ge befogenheter åt barn över 13 år att administrera sitt eget medlemskonto.

OBS!

I och med ibruktagandet av myClub ID:t slutar de gamla användarnamnen och lösenorden att fungera.

Alla användare bör skapa ett nytt personligt myClub ID, och efter det koppla föreningens myClub -konton till ID:t.

Under följande länkar finns noggrannare instruktioner för de olika åtgärderna (på finska).

 

myClub ID - ibruktagande:

https://myclub.helpscoutdocs.com/article/149-myclub-id-kayttoonotto

 

Hur man administrerar sitt barns medlemskonto:

https://myclub.helpscoutdocs.com/article/105-miten-vanhemmat-hallinnoivat-lapsen-jasentilia

 

Hur man administrerar medlemskonton i olika föreningar med myClub ID:

https://myclub.helpscoutdocs.com/article/150-kuinka-hallinnoin-kaikkia-jasentilejani-eri-seuroissa-myclub-idllani

 

Om ni inte får myClub att fungera går det bra att kontakta myClubs administration som hittas under "Ota yhteyttä" under ovanstående länkar.